Reklamation och retur

Du som är privatperson har 30 dagars ångerrätt/bytesrätt när du handlar hos oss. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor med obruten förpackning inom 30 dagar från att du mottagit ditt paket.

Trasigt vid leverans?

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 1 år från det att du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 1 år kan du reklamera inom garantiperioden.

Returfrakt, vem betalar?

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan, eller att du inte vill att vi ska skicka en ny vara till dig inom skälig tid.

Retursedel krävs!

I varje försändelse så medföljer en retursedel samt en returfraktsedel. Retursedeln måste vara fullständigt ifylld enligt anvisningarna på retursedeln för att returen ska vara godkännd. Returfraktsedeln fästs enkelt på emballaget och paketet kan lämnas in på samma ställe där du hämtade det eller närmsta DHL ombud. Glöm inte att läsa instruktionerna noga innan du skickar tillbaka försändelsen.

Saknas retursedel och returfraktsedel?

Fyll då i nedanstående formulär enligt anvisningarna nedan så kontaktar vi dig så snart vi kan för att ordna med returfraktsedel och liknande.

.

[ccf_form id=”124″]

Instruktioner:

  • Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran.
 Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returformuläret. Retursedeln är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
  • Förpacka godset väl för att undvika skador. Bifoga en kopia av retursedeln i returen och skicka den till oss med hjälp av tilldelad returfraktsedel.

OBS! Returer som skickas in utan godkänd retursedel accepteras ej.

.